Pa resande fot

Nu ar jag som bekant pa resande fot, befinner mig hemma hos vanner till min styvmorfar som bor en bit utanfor San Francisco.

Jag hade 2 riktigt bra dagar i Vancouver i mandags och tisdags, kandes riktigt kul att inte vara beroende av nagon annan utan istallet vara lite utlamnad (eller hur man nu ska uttrycka det). Bodde i ett mixed rum med tva tyskar och en italienare, alla med bristande engelskakunskaper, pa ett hostel precis i utkanten av staden. Jag har, vilket ni som kanner mig vet om mycket val, inte det basta lokalsinnet. Trots det lyckades jag faktiskt ta mig runt i staden riktigt bra far jag lov att saga, folk var dessutom valdigt vanliga nar man fragade om vagen.

Pa sena tisdagseftermiddagen satt jag pa ett cafe precis vid en korsning och vaxlade mellan att lasa min bok och att betrakta allt liv som hor en stad till; manniskorna, trafiken, aktiviteten, men markte nar jag skulle resa mig upp att jag maste ha tappat min karta under tiden jag cyklade langs med vattnet pa en hyrcykel. Som tur var befann jag mig i Chinatown (det bor valdigt manga manniskor fran Japan, Kina, Korea i Vancouver!) sa jag hittade fram till en riktigt bra koreansk restaurang. Nar jag skulle ta mig tillbaka till mitt hostel for att fa en godnatts somn innan bussen gick kl 5 morgonen efter fick jag freestyla mig fram av det jag mindes fran kartan. Det tog lite langre tid, men jag larde mig mycket av det och fick dessutom en bra promenad pa kopet!

I ovrigt besokte jag OS-byn, kopte en massa skivor och framforallt vandrade omkring mycket. Manga trevliga manniskor som undrade vart jag kom ifran, markte att det var en perfekt konversationsoppnare for dem precis som vagbeskrivningar var for min del.

Pa sena eftermiddagen igar kom jag fram till San Francisco, och idag har Bengt gett mig en komplett sightseeingtur runt stan. Och vilken underbar stad sen! Sa mycket liv, sa mycket vackra hus, sa manga olika typer av manniskor! Precis som Vancouver ar det en mangkulturell stad som har ett Chinatown, men aven ett italienskt omrade. Bor du har behover du ju inte direkt resa bort for att uppleva en annan kultur, vilket ar hur haftigt som helst.

Imorgon ar planen att jag ska besoka Alcatraz, har stora forhoppningar infor det. Hade ju ingen kamera med mig, men Bengt och Barbro var vanliga nog att bjuda mig pa en engangskamera sa jag kan dokumentera staden och Alcatraz bland annat. Kommer kannas nostalgiskt (joda, aven som ung kan man bli det) att inte kunna se resultatet av bilderna forran efter framkallning!

Sa nu kanns allt valdigt bra, idag var ju som sagt Bengt med i stan men imorgon ska jag vara dar pa egen hand, ska bli spannande!

Har inget mer pa hjartat just nu, hoppas alla mar bra och att saker och ting rullar pa som de ska.

Frid!

/K

(och skagget lever nu officiellt sitt eget liv...)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0