Förmögenhetsskatt, är det synd om dig?

Boven i dramat - Max Peezay

"folk bränner cash, några dagar i solen
du vet reklamerna, dom badar i poolen
lättklädda damer, visst har dom metoder
för att lura dig på allt tills du har några kroner
trisslott, högtid att skrapa miljonen
håll drömmen vid liv, gå i sömnen en tid
ring mig när du är tillbaka på jorden

för dom skapar behoven
det enda du behöver är ha maten på bordet
jag är från en plats där alla hatar på fogden
men väl den tjugofemte så drar dom till krogen
sin vana trogen
miljö eller arv men vi har det i blodet
och det är jag som är boven
kan du inte relatera får du ta mig på orden

jag tänker vara en samhällsfara
jag tänker vara en samhällsfara
jag tänker vara en samhällsfara
så länge mitt folk är en handelsvara"

/K

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0