Ett barn i en godisaffär




Fri som en fågel, den saken är säker.
Frågan är om fågeln sitter i en bur i en kvav, trång etta i Kärrtorp eller om den flyger bland Anderna och längs med franska rivieran. Med andra ord; man väljer själv åt vilket håll man vill styra sin skuta och hur man själv definierar ordet frihet.

Jävligt skum känsla att aldrig mer behöva gå till plugget.

Tro mig, jag är som ett barn i en godisaffär över vad framtiden har att erbjuda, men jag kan fortfarande inte komma ifrån denna abstrakta känsla. Alla rutiner man hittills styrts av är nu borta. Runt åtta gick man till dagis och blev sedan hämtad vid fyra-fem, i lågstadiet började man åtta och slutade vid tolv, mellanstadiet halv nio till två, högstadiet halv nio till halv tre och gymnasiet nio till halv tre. Man visste vad man skulle göra, däremellan fyllde man ut tiden genom att spela fotboll, hänga med kompisar och sitta vid datorn (plus givetvis lite annat också).

Nu då? Det är med skräckblandad förtjusning jag tar det första trevande steget ut på linan, bara för att inse att jag hädanefter får klara mig utan säkerhetslinan. Det enda jag vet är att det ska bli kul, spännande och annorlunda. Säkerligen jobbigt som fan stundtals också, men det hör till.

Låt inte någon definiera din frihet
låt inte någon bestämma din mening med livet


/K

Kommentarer
Postat av: Eva-Marie

Hej Kappe! Har du tagit studenten nu - eller ska du i morgon?! Jag vill önska dig all lycka till med framtiden. Du ska se att du snart får nya rutiner. Har du sökt in till universitet eller högskola? vad ska du plugga i så fall? Hoppas något där du får använda ditt fantastiska språk. Skickar dig en varm grattiskram!

2009-06-11 @ 23:28:27
URL: http://www.metrobloggen.se/evam

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0