realisation 50%: köp själar medan lagret räcker

det är som om ingen riktigt vet vem som ska stå i skamvrån
vi kommer överens utan någon möjlighet till samspråk
ett liv i en bubbla, utan tiden att undra
utan en plats i hierarkin att bevisa att dom snackar skit
klart man blir en domedagsprofet
när människan krävde livet tillbaks av företagen men domen lades ner
det är inte komplicerat, allting är konstruerat
på så vis att vi ska dö medan vi konsumerar
de har aldrig hört talas om etiskt försvarbart
för de ser en konsument där du ser ditt barnbarn!
skapar kundrelationer genom en propagandamaskin
finns ingen tid att förlora, de måste omvandlas i tid

oavsett longitud eller latitud
korruption och maktmissbruk, de behandlar oss som fuckin djur
visst, vi är alla varsitt stycke fjuttigt människoliv
men är det här verkligen innebörden av en demokrati?

varje dag möts du av förtäckta budskap
du kan aldrig vara för kritisk, dom vill få dig att känna dig utvald


jag vägrar trippa på moln som något viljelöst våp
när själar reas ut från lagren, griper du in eller tittar du på?

_______________________________________________________________________________________________

ja, jag är insnöad på dessa saker, låt mig vara det.
/K

Kommentarer
Postat av: issa

Pang, mitt i prick!

2009-02-18 @ 10:12:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0