Hälften av året i mörker

Hälften av året i mörker, klart man blir deprimerad. Dessa tankebanor är något jag många gånger försökt gå emot, i stil med "om vädret styr dig är du alldeles för lättpåverkad", men allt som oftast kommer man tillbaka till samma punkt tillslut. Årets första dagar med solsken, fågelkvitter och den där typiska vårluften och man inser hur stor skillnad det gör. Det behöver inte handla någonting om hur du är som person, utan snarare hur människan fungerar. Vi behöver ljus, av många olika anledningar. Det reglerar din dygnsrytm, ökar produktionen av serotonin som påverkar välbefinnande, sexlust osv. 

Ironiskt att jag väntade några dagar med att skriva det här, för just idag är det klassiskt deppväder, kyligt och jävligt. Har iallafall hunnit med första shortsdagen för året, och ska snart ut till landet så får se om det blir ett första dopp kanske. 

Jag brukar ofta försvara Sverige när folk går igång i hatasittegetland-VM, men ibland får man på käften. Fan vad glad man blir av lite gött väder, det är då man verkligen kan skita i att man inte har varken jobb eller pengar inför sommaren. Så länge solen skiner och soulful music strömmar ur mina högtalare är jag glad.

/K



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0