Allting är föränderligt

Hade vi levt på 30-talet.. eller ja vafan, förr i tiden, på våra farföräldrars tid, kalla det vad du vill, så hade det varit en självklarhet att börja jobba direkt. Då sågs du som någon konstig outcast om du inte jobbade. Det är vad jag kan tänka mig iaf, var ju inte där själv så kan ju aldrig veta säkert.

Nuförtiden är det lite tvärtom. Just nu går alla i en evig hysteri och pratar som om de aldrig kommer jobba i hela sitt liv, och som om de kan göra vad som helst. Just den meningen är jag lite allergisk mot: "Jag kan klara av vad som helst och göra vad jag vill, så länge jag kämpar"

You know what? Vill inte vara gruset i din milkshake men det kan du inte. Det finns så otroligt mycket saker du inte kan göra, just för att det är så mycket saker som styr över dig utan att du tänker på det. Jag pratar om teven du slöar framför, människorna du ignorerar, chanserna som går förbi dig. Jag pratar om tillfälligheter; din mors hastiga insjuknande om tio år som hindrar dig från att resa till platsen där du hade uppfyllt alla dina drömmar, flickvännen som tröttnar på dig om sju år och en depression som sabbar studierna.

Livet är fullt av överraskningar, ibland har du medvind och ibland motvind. Jag säger inte att vi inte ska tro på oss själva, tvärtom! Satsa för allt vad du är värd mot det du drömmer om! Var bara inte så uppfylld av "jag kan göra vad jag vill"-snacket att du missar allt som händer omkring dig som om du har skygglappar vid ögonen och sedan går ner dig totalt om det inte går som du vill.

Jag distanserar mig inte ifrån det, jag är där också. Det går aldrig att värja sig mot alla oväntade vändningar livet kommer ta, så bygg din borg på fast mark med betong i botten så den inte jämnas med marken av en endaste storm...

/K

Kommentarer
Postat av: vilsen

Jag har startat en namninsamling kring detta som har skett..Hjälp mig att få behålla vår lärare kvar.Hjälp oss som inte mår bra att få behålla vår trygga lärare kvar.

Jag ska kriga för min rättvisa och jag har spridit mitt brev över hela socialkontoret och jag kommer kriga för att vinna..Jag ger mig inte så lätt..För detta var det värsta i hela mitt liv dem kunde göra..

Tryck på länken och skriv under om ni känner med mig!!



http://www.namnlista.se/lat-min-larare-stanna-kvar

Tack för eran stöd isåna fall!!

2009-04-28 @ 18:19:29
URL: http://www.metrobloggen.se/vilsensliv

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0