Nytt år; nya möjligheter men också nya hinder

Jaha..  nytt år, soooft. Samma scenario utspelar sig som alltid; alla babblar oavbrutet och skriver i sina bloggar om sin nyårsafton... men vafan, om jag är nyfiken så frågar jag?!
De som är intresserade är logiskt nog dina allra närmaste och de lär fråga dig när du träffar dom, så sluta nojja och kasta ut ditt liv till hela världen.

Nytt år var det ja. Känns som att folk överdramatiserar hela grejen en aning, det är inte som att du automatiskt blir en helt ny person bara för att vi räknar våra dagar på ett visst sätt. Har du ett mål; gör det som krävs för att nå det och förvänta dig inga mirakel bara för att du frammanar en falsk känsla av målmedvetenhet genom att ha nyårslöften.

Och utan att att vara negativ entrar jag det nya året med orden "ett nytt år är ingen ny tidsepok och inte heller en loppmarknad av möjligheter, utan bara ytterligare 365 dagar med dig själv och alla andra, där du hela tiden möter hinder av den simpla anledningen att du måste vara andfådd när du kommer i mål för att ha uppskattat loppet. Lite flummigt kanske, men jag gillar att se på saker hoppfullt men realistiskt och det är fan mitt motto inför detta år, att göra just det. Notera att jag inte kallar det ett nyårslöfte för det är en helt annan grej, detta motto kommer inte slitas ut pga att det blir ett nytt år utan pga erfarenheter och saker i min omgivning som påverkar mig."

Lägger nog f ö upp en text här snart som jag satt och filade på igårkväll, lär bli grymt.


/Kappe - din lian i bloggdjungeln

Kommentarer
Postat av: Jolle

Fan vad jävla seriöst du skriver kappe :P

2008-01-03 @ 20:03:10
Postat av: MELICA

fan vad jävla bra du skriver kappe ;)

2008-01-04 @ 02:01:02
Postat av: Kappe

Ähh.. vafan, livet är seriöst jolle ;)
tack melker! :)

2008-01-04 @ 14:25:05
URL: http://kappishh.blogg.se
Postat av: jolle

Jo, men man brukar ju inte skriva de seriöst :P

2008-01-06 @ 18:18:32
Postat av: Kappe

Haha, vadå brukar? Palla vara "som man brukar".

2008-01-07 @ 13:38:46
URL: http://kappishh.blogg.se
Postat av: fritz

jolle verkar sjukt korkad.....

2008-01-09 @ 18:50:07
Postat av: Vem sa?

både du och jag vet att, du inte klev in i det nya året med dom orden, var på sin höjd ett gott nytt år, Kanske även ett litet torrt fyllegarv. Det vill säga om du inte landade förrens nu, tre dagar senare.

2008-01-10 @ 19:44:58
Postat av: Kappe

Nej fritz, han är väl bara inte riktigt "seriöst lagd" när det kommer till skrivande. vem är du förresten?
och nej (calle antagligen), det var inte bokstavligt menat.. jag sa det inte direkt på tolvslaget, skulle varit lite corny. och jag antar att du hajjade det, vilket gör din kommentar galet torr.

2008-01-10 @ 21:55:12
URL: http://kappishh.blogg.se
Postat av: oh

jag brukar faktiskt inte hålla med dina åsikter och det här var inte ett undantag. visst det du skriver är väl egentligen dumt, men jag som många andra behöver tänka så. behöver tänka att man kan lägga det gamla året bakom sig, att inte ha alla snedsteg i ens liv på tankarna hela tiden. ett nytt år att kunna tänka positivt till! tänk på det med!

2008-01-14 @ 20:00:05
Postat av: Kappe

Okej, kul att du tycker annorlunda ändå.. gör att man får motivera lite.
Jag förstår det positiva tänket och försöker följa det, men bara till en rimlig gräns. Du måste uppleva och minnas all skit för att kunna uppskatta allt det bra, det är kontrasterna som gör det.
Självklart ska man gå vidare och lägga det gamla året bakom sig, men man ska inte glömma det heller. Det är en aning klyschigt men det är så man lär sig mer om sig själv och utvecklas.
Kul att du läser även om jag inte håller med dig (och heller inte vet vem du är).

2008-01-14 @ 21:18:07
URL: http://kappishh.blogg.se
Postat av: patrik englund

haha stenhårt mane!

2008-01-15 @ 19:35:46
URL: http://[email protected]
Postat av: Ison

Va ere för mode?

2008-01-17 @ 22:07:32
Postat av: Fille

asså jag vet inte, jag har hört att det är softa framför will & grace-mode just nu.

2008-01-18 @ 16:20:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0