nya klagosånger för varje dag som kommer

Åhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh.



Hur beskriver man ren trötthet? Dels allmänt trött, dvs. kinesögon och allmänt seg i huvudet, men också trött på att jag aldrig kan ta mig i kragen och lägga mig i TID! Damnit!

Känner mig bara så sjukt omotiverad till i princip alla ämnen. Konstigt nog är det enda ämnet jag verkligen är motiverad till svenska där vi har den suraste läraren.. men jag vill verkligen skriva, inget annat. Jag känner att jag utvecklas när jag skriver. Gör jag det när jag räknar matte? Nej. Pluggar geografi? Nej. Läser om utrikespolitik? Jag borde väl kanske det, men nej.. det känns fan inte så.

Och varför ska jag ha en satans lektion imorn och SEN sluta? Då kan jag väl förfan lika gärna ha lektioner hela dagen om de ändå ska tvinga upp mig kl 8?!

Plötsligt tändes ett hopp inom mig.. tänk om vi inte har internationella relationer imorgon? Vår lärare var ju borta i måndags, så kanske.. kanske..?

Gick för första gången sedan de första dagarna i ettan in på Fronter (för er som inte vet: en sida där lärarna skriver om prov, planering och allt det där). Jag såg det framför mig:

"Jag kan tyvärr inte hålla lektionen fredagen den 26 oktober för er, men ni är helt fria att plugga på egen hand om ni känner för det. Vi ses igen på måndagen efter lovet. Hälsningar Tomas Ekman"

Men nej.. inte ens det kan gudarna ge mig. Jag såg istället att jag har en läxa att läsa på tills imorn om EU och vafan det nu var. Det var då, precis då, som jag kollade upp mot himlen (eller taket då) och frågade mig; och vafan skulle det där vara bra för?
Och så ska man upp om drygt 7 timmar... huvaligen.

------------------------------------------------

Apropå absolut ingenting, vad fyller navelludd för funktion? Varför ska en liten grop i magen liksom suga in lite ludd från ens tröja? Har under det senaste året stött på det allt oftare (yes, ännu ett steg mot den ultimata manligheten!), och kan inte sluta fascineras över det.

Många av kroppens funktioner kan man ju trots allt förklara, t.ex. som att ögonbrynen leder bort svett och skit från ögonen... men navelludd? Näe, det är ett mysterium det där.
Får ta och snacka med farsan om det där, han brukar alltid ha någon teori. Hade t.ex. alltid undrat varför det smittar av sig när man gäspar och många gånger diskuterat det med folk utan att ha kommit fram till något vettigt, så lägger han fram världens självklaraste teori. Det är ju ett flockbeteende, att man ska anpassa sig till flocken och vara trött när resten av flocken är det. Så logiskt på något sätt.

------------------------------------------------

Matsugen. Sovautsugen. Lovsugen. Festsugen. Musiksugen.

Stillar inte ett enda av de fem behoven jag har just nu. That sucks.


Sängen kallar, gonatt!











Men.. är ni fortfarande kvar?
Okej då.
Jaaaa, jag sitter fortfarande kvar vid datorn. Och jaaaa, jag ska gå och lägga mig. Ja mamma.





P.S För övrigt finns det ett ord för det jag gör just nu på engelska som ligger så himla skönt i munnen; procrastinate vilket betyder att man skjuter upp saker.

(ville bara att ni skulle få veta det)


/Kappishh - de onödiga blogginläggens okrönte kung




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0