En helt ny SYNvinkel

Mitt liv är nu officiellt slut. Jag ska få glasögon, jag ska få glajjer, jag ska gå omkring med ett par bågar med två runda små glasskivor på... PANIK! Försöker få mig själv att inse och acceptera det genom att skriva ner det, men jag vet inte om det fungerar särskilt bra.

Nu vet jag hur Bert kände sig när han fick reda på det. Man har gått genom hela livet med samma tankesätt när det gäller många olika saker (bilolyckor, dödsfall inom familjen, glasögon osv.); det kan inte hända mig! Det får inte hända mig! Det ska inte hända mig! Äh, det kommer ändå aldrig hända mig..

Men nu står man här med skägget i brevlådan som Promoe när han hämtar posten, och ser att: fan, det kunde visst hända mig.

Det har egentligen varit ännu värre för mig. HELA min familj har glasögon och ändå har jag aldrig haft några problem med synen överhuvudtaget.
Syntestgubben frågade mig ett gäng frågor: har du haft några problem med synen förut? Får du någonsin huvudvärk när du läser och märker att texten inte står helt still? Har du någonsin svårt att se texten när du tittar på TV? Svaret är nej på samtliga. Så VAFAN ska jag få glasögon för? Kunde jag inte fått det i ettan isåfall, då hade folk iallafall hunnit vänja sig vid det (visserligen hade man blivit råmobbad och säkert slagen för det då också, vilket jag hoppas slippa nu).

Ska väl kanske avsluta med att säga att det inte är riktigt såhär farligt, ska bara ha dem när jag kör bil och sen om det behövs framför TV:n eller om jag sitter längst bak i klassrummet (vilket jag inte kommer göra av förklarliga skäl). Det är dock fortfarande inget jag rycker på axlarna åt, men å andra sidan kan jag trösta mig med att jag kan använda handikapp-platsen när jag kör bil sen (vadå? ingen kan väl säga emot att det är ett slags handikapp? :P)

Nu måste jag kila, simma lugnt!

/Kappe - din glasögonorm i vassen


Kommentarer
Postat av: matte

sånna här glasögon :D http://images.buycostumes.com/mgen/merchandiser/10745.jpg

2007-10-31 @ 09:49:56
Postat av: Becci

Äh, lungt x P Han är bortglömd nu.. Orka med sånna idioter till killar..

2007-11-01 @ 20:40:22
URL: http://Rosatyllkorv.blogg.se
Postat av: arvid

äh, don't sweat it, alla vet att nörd är nya cool

2007-11-02 @ 13:46:56
Postat av: Kappe

Haha, yes.. ska bara börja prodda och sen e jag nya filthy!

2007-11-02 @ 18:12:48
Postat av: Alexander

"Som Promoe när han hämtar posten" haha
skön läsning!
ceep uppp the good work man

2008-01-13 @ 00:47:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0