At least my mom thinks I'm pretty .. eller, tja.

image33image34
"Du frisören, jag har alltid gått omkring och undrat hur jag skulle se ut med en kuk i pannan?"

Nämen seriöst, det gick väldigt snett till när jag i torsdags skulle raka av mig håret. Jag ställde in på 7 mm och sa åt Louise att börja köra. Innan hon hunnit börja såg jag ett litet skydd på apparaten (det som reglerar hur långt håret blir) och fick för mig att det endast var till för att skydda själva rakningsmekanismen.

Eftersom att det hade gått ganska segt de 2 gånger vi tidigare använt den så fick jag en aha-upplevelse: så det är DÄRFÖR det gått så segt!
Så jag tog bort den lilla plastprylen och Louise började sedan att raka ett streck mitt på skallen på mig, bara för att ganska snabbt avbryta rörelsen med ett ryck och en skräckslagen min.

 - Shit! Kappe, det är ju skitkort!
Jag antog att hon bara var sådär nojjig som tjejer kan bli när man rakar håret kortare än 10 mm, och svarade:
- Äh, det ska vara så.. kör på!
- Nämen allvarligt, gå och kolla dig själv i spegeln..


Traskade in i badrummet.
- Hahahahahaha, vafan?! Jag ser ju ut som ett jävla ollon mitt på skallen!

Men vi fattade fortfarande inte vad som var fel, så vi höjde millimetrarna från 7 till 20 och testade att raka lite längst ner på bakhuvudet. Fortfarande samma resultat.
Jag gick tillbaka till spegeln och fick ännu en skrattattack medan hon stod där som ett levande frågetecken och upprepade: förlåt förlåt förlåt, det var inte meningen! med ett desperat ansiktsuttryck.

Först då gick det sakta men säkert upp för oss vad vi hade gjort, så vi satte på regleraren på maskinen igen och rakade på sidorna om min flickväns vackra kreation. Resultatet ses ovan och konsekvenserna blev några heldagar med mössan som vapendragare.
Men jag bjuder på det nu, pallar jag inte gå med mössa inomhus längre..

------------------------------------------------

Är nyss hemkommen från London f ö. Jag och farsgubben hann med att gå på Stomp vilket var grymt coolt, snylta dyr choklad och dregla över prislappar på Harrods, besöka Speakers Corner och vara med om att en flummig gubbe startade en ny religion, och gå på fotboll.

Halva grejen med det sistnämnda var förresten det man hörde från de tjocka engelska fotbollsfarsorna runt omkring en:
Get on with it you fuckin cunts, come on then! Play the ball, play the fuckin ball! Oh, that's just awful football, why are you playing like a bunch of muppets?! You're all just sissies, girl scouts!
I grund och botten vill ju alla vi torra svennar som sett Green Street Hooligans och Football Factory åtminstone någon gång i våra liv förverkliga vår våta dröm om att få känna att vi är med på ett hörn och är sådär tuffa. Sådär farligt tuffa så att folk blir lite rädda men utan att skada någon. Jag bockar av på min livslista, oh yes!

I övrigt inte så mycket mer än så.. ville mest uppdatera lite och skryta med min självdistans som tillåter mig att lägga upp fula bilder på mig själv. Typ.

/Kappe - dendär krypande känslan du får när du suttit för länge vid datorn och fryser om högerhanden som du haft vid musen. Okej, nu beskrev jag bara hur jag känner nu, men ändå. Frid!

Kommentarer
Postat av: Titus

ltie för många läsare här tycker jag:)
hahahha din kuk är din image nu maaaan:D

2007-10-24 @ 17:28:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0