What up?

Väldigt länge sen jag uppdaterade i bloggen, tror det var onsdagen innan långhelgen. Så vad har jag been up to då?
Startade långhelgen med att åka ut till landstället i skärgården med familjen och några kusiner, jättetrevligt :)  Fick största sommarfeelingen av det; grilla, bada bastu, sola lite smått och bara leva helt bortom allt vad datorer och sånt heter. Fast TV har vi förstås, hehe..

Kom hem på fredagskvällen och var ganska trött och seg, så Calle kom över för att kolla på Schlagerfestivalen och bara ta det rålugnt. Hajjar inte hur dom kan låta såna där pakter gå obemärkt förbi, dom där jävla öststaterna kan väl ha en egen tävling nästa gång istället.

På lördagen drog vi ut till Kanalplan och kollade på HTFF-Spårvägen, ganska så ovärt faktiskt. HTFF är för er som inte vet Hammarbys talangfotbollsförening, alltså där talangerna lirar innan de tar plats i A-laget. Hur som helst så var vädret ganska fint när vi drog där vid tolvtiden, men väl där så började det ösregna och då stod jag där som ett fån i en tunn tjocktröja och Calle flinandes med sin regntåliga jacka. SYND!
På kvällen träffade jag två kompisar jag inte hade sett på år och dar kändes det som, Issa och Melica. Vi sågs innan jul senast om jag inte minns fel så det var jättetrevligt :)  Vi drog till NRJ in the park men missade tyvärr Snook, så då pallade vi inte stanna och åkte hem till Melica och spelade monopol och åt supergod äppelpaj :P
Minns inte riktigt vad jag gjorde i söndags faktiskt, men någonting var det (nähä?)

Sedan har nu ännu en skolvecka gått, och nu känns det verkligen ONÖDIGT att gå i plugget!
Betygen sätts typ nu och när man redan jobbat klart med alla kapitel och gjort sina läxor så är man inte direkt motiverad till att gå dit, det enda är väl att träffa Spetta (Sp1a), sin trevliga klass ; )

Till alla hiphopheads därute, listen up! Ni måste, och jag repeterar, MÅSTE kolla in Professor P:s platta "Patience", den är fan en av de absolut bästa skivor jag hört. Otroligt bra beats, grym lyrik, flow, teknik.. allt! Fast söker ni något Timbuktu-liknande med sväng i så har ni inte kommit helt rätt. Visst, det finns många spår med schysst melodislinga och så, men fokuset läggs på texterna och soundet, inte att det svänger. Det är mer ett klassisk hiphopalbum: texter med innehåll som berättar någonting, en hel del scratch och hårda trummor sammansatt med tung bas. Det är så nära äkta hiphop du kan komma enligt mig.

Vart är festerna när man behöver dom egentligen?
När man är på humör så finns dom inte någonstans, och när man är seg och bara vill chilla så finns det tusentals.. det är helt sjukt.
Så vi får se vad som händer, antingen blir det bara ta det lugnt hemma eller så kanske jag chillar över till en kompis. Blir soft med parkchill imorgon med Malin och en massa folk jag aldrig har träffat förut iallafall : )

Inte världens intressantaste inlägg kanske, men kände bara för att skriva lite så folk slipper gnälla om att jag aldrig gör det ; )

Just det, Bajenmatch imorgon också. "Anders Svensson är en tjockis! Tjockis, tjockis, tjockis!" :D

Puss på alla dudes and dudetts där ute keepin it real!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0