Sämsta lördagen EVER!

Fredagen var rätt chill, var med AM och Melica under kvällen. Vi gjorde våfflor med grädde och jordgubbar och kollade på film, suuupergott! :D

Lördagen blev inte lika chill. Det som började så bra?
Vaknade vid elva, och efter en lagom stor frukost gick jag ut och la mig på balkongen och lapade sol.. sommaren är här på allvar! (bara för att jag skrev det så kommer det väl regna imorgon eller nåt)
Latade mig rejält, satt lite vid datorn, fifflade med lite allt möjligt innan det var dags att knata över till Calle vid halvtre-rycket.

Matchen gick åt helvete. Visst, vi (Bajen) lirade ingen mästarfotboll men snubben som avgjorde matchen hette Martin Hansson. Domarjäveln hade knappt ett rätt genom hela matchen, det kändes ibland som att han med mening dömde mot oss bara för att visa att han kan stå emot Söderstadions publiktryck.

Sen var det tydligen några jävla idioter som hotade Tony Gustavsson efter matchen, och det värsta är att de kallade sig Bajensupportrar. Hur är man funtad när man gör något sånt?
"Vänta fan, jag har en idé. Nu när vi har förlorat matchen och alla är sura, så kan jag ju alltid gå och HOTA tränaren och kalla honom hora, då kanske vi kniper SM-guldet!"
Bra tänkt!

På kvällen drog jag, Calle och Joel till Rålis för lite parkchill. Hade snackat med Malin innan så det verkade rätt soft sådär. Efter mycket letande (lokalsinnet på topp) så hittade vi dit. Efter en blick över gruppen med människor så kände vi direkt att, som någon Kent-låt: "Vi är inte som dom andra".
Det var typ 99 % poppare där, och så kom vi där.. kändes lite som att dom kollade snett på oss, men who can blame 'em, haha. Så jag sa till Malin "det här är inget personligt, men jag tror vi ska dra igen". Hon var med på noterna, skönt det iallafall : )
Kändes lite drygt att döma människor sådär hårt, men dels så kände vi oss inte jättevälkomna rent allmänt och ibland måste man bara gå på magkänslan. Vi ringde runt lite efter nån fest och Joel hittade en, men han fick inte ta med sig några. Kul!
Vi fick hum om någon utefest i Älvsjö, men klockan hade hunnit bli runt elva så det kändes rätt ovärt att åka ända dit ut från Fridhemsplan, så det blev hem till Calle och kolla en film och däcka i samma säng vid tvåtiden som vanligt.. (och nej, för er nyfikna jävlar, vi sov inte tillsammans sen.. haha)

Idag har varit en väldigt händelsefattig dag, men ändå ganska skön. Var och gymmade med Titus vid fyrasnåret men i övrigt har det bara varit chill ma brill för min del.
Imorgon är det fotbollsturnering i plugget, är ruggigt taggad och jag hoppas att ni andra i Sp1a också är det! Eller förlåt, Lennart FC var det ju : )
Nu ska jag slita mig från datorn lite för att gå över till TV:n istället, omväxling like whoa! ;)

Kappe - din hiphopsnubbe bland alla håkanhellströmare


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0