Kladd kladd kladd

Just nu hatar jag ganska mycket.. eller jag mår ju bra, är glad och har sommarlov, så allt är ju tiptop egentligen. Men ändå, ibland hatar man bara.

Att morsan kommer nu, idag, och säger att jag inte får åka på reggaefestivalen ifall jag ska tälta, känns ganska ogenomtänkt. Särskilt när jag precis har köpt biljetterna. Okej, lyssna nu: hon trodde, på fullaste allvar, att man åker hem från Uppsala varje dag tre dagar i sträck för att sova emellan konsertdagarna. Men hallå, är inte halva grejen med festivaler just själva tältandet och att man ska vältra i smutsen och bli skabbig? Visst har jag rätt, Malin?
Hon ska tydligen prata med pappa innan de bestämmer sig, men jag kan inte säga att jag lägger så stort hopp på att pappa får henne att ändra sig. Han kan verkligen vara den största toffeln när det gäller såna här grejer.

Sen har jag börjat irritera mig på en annan grej, nämligen människor som bara gör saker helt utan att tänka på hur det ser ut från andras perspektiv. Stod i kön till toaletten på donken för någon vecka sedan, och framför mig står ett par. Det första som får mig att rygga tillbaka är att de plötsligt börjar hångla, men kom igen.. dom såg ju fan ut att vara pappa och dotter?! Känner mig lite pensionärsaktig och gaggig när jag säger så där, men det var fan ingen vacker syn.
Men sedan till det som verkligen fick mig att vilja spy min galla över heeeela mcdonalds: det var en hyfsat lång kö, så vi stod nog där i 6-7 min ungefär, och under hela den oäändligt långa tiden stod dom och kladdade, ja bokstavligen kladdade på varandra.
Jag har inga problem med att par hånglar med varandra in public, men när de börjar klämma på varandra och hånglar så att de på något jävla vänster slickar varandra över hela ansiktet OCH som grädde på moset också är väldigt fula, det är då jag känner att livet pissar mig i ansiktet och njuter av det. Jag ser inte mig själv som någon skönhet, men jag orkar inte heller gå omkring och predika om att insidan är viktigast 24/7, det känns lite pretto. Och nej, jag är inte bitter för att jag inte har flickvän, jag bara gillar att hata lite på folk som förtjänar det. (nej, jag har inget bättre för mig just nu.. inget som jag orkar ta itu med iallafall)

Men jag menar seriöst människor, hur tänker ni? Kan ni inte hålla igen era lustar lite och gå in på toaletten och kladda? Det är ju förfan tillräckligt sjaskigt att se på hur en massa äckliga småbarnsfamiljer sitter och försöker mata minstingen med något som inte liknar det, men tydligen kallas hamburgare, men missar den minimala munnen och träffar golvet framför en så man nästan halkar och bryter lårbenshalsen om det inte vore för ens otroligt väl fungerande förhållande med Fru Fortuna.
Näe, ibland hajjar jag inte hur folk tänker.

Fan, nu blev jag irriterad på en till sak. Det var någonting mer som jag hatade jättemycket just nu, men jag kan för allt i världen inte komma ihåg vad. Livet är en hynda.
Aja, färdighatat för idag, tack och hej!

/Kappe - din brödrost i badkaret

Kommentarer
Postat av: Malin

haha, jag håller med dig Kasper. Och, det hör till allmänbildningen, man lär sig för livet ;). För övrigt vet jag hur du känner dig, jag hatar som in i helvete allting just nu :) Vi kanske får hata tillsammans ;) Föresten, Janina råkade ut för något ännu värre i en toakö på hultan, men den historian berättar jag senare någon gång :)
Kraaaaaa-am på dä!

2007-06-24 @ 17:18:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0