Jaaaadu...

Över en vecka har gått av sommarlovet och inte mycket har man uträttat
det är väl kanske så det ska vara iofs..

------------------------------------------------

Min och Calles planerade tågluff ut i Europa blir inte av.. så jävla surt när man varit inställd på det ett tag. Ännu surare när det var saker som man inte kunde göra så mycket åt som gjorde att det sket sig.
Nu ska vi till Gotland en vecka istället och visst, det blir nog skitnajs.. men lite antiklimax känns det som ändå.

------------------------------------------------

Har funderat på en grej, vore det inte soft att vara utvecklingsstörd på ett sätt?
Jag menar inte att jag är missnöjd med att vara "vanlig", tvärtom, men ur en aspekt vore det hur coolt som helst att vara det. Kom att tänka på det när jag och Calle stod och pratade med några små utvecklingsstörda barn (nej, jag vågade inte skriva cp-barn, det får en fel klang på nåt sätt :P) medan vi målade containrar i Huddinge.
Grejen är ju att de inte ser vad som händer runtomkring dem. Eller de ser ju rent fysiskt med ögonen, men de ser inte allt våld och hat, de ser inte alla gånger som människor är falska och ljuger mot varandra och så vidare. De går bara omkring och ler i tron om att allting är bra, hela tiden. Eller jag vet inte, men jag inbillar mig att det är så iaf.
Ibland vore det jävligt skönt att bara vara ovetande om allting..
men sen finns det ju vanliga människor som verkar missa vad som händer runt omkring dem iallafall på nåt sätt

En annan tanke dök upp i huvudet i ungefär samma veva. Tänk om vi "vanliga" människor är utvecklingsstörda i de utvecklingsstördas ögon? Okej, det där lät kanske krångligt..
De utvecklingsstörda är ju på alla sätt och vis lika mycket värda som oss, men det går inte att komma ifrån att vi ser dem som allmänt dummare och långsammare på att tänka. De pratar ofta ganska otydligt så att man får gissa vad de menar.
Men tänk om de ser oss som likadana? Att det är de som är normala och att det är vi vanliga människor som är lite efterblivna? Att det är vi som pratar konstigt och svarar fel på deras frågor?
just a thought

------------------------------------------------

Derby imorgon kväll, kan knappt fatta det. Kommer bli ett sånt jävla drag och det vore ju GULD om vi kan slå apjävlarna! : )
längta längta längta

------------------------------------------------

Just nu sitter jag och gör absolut ingenting. Skriver i den här förbannade bloggen.. vet inte exakt varför jag gör det, men vissa gånger kan det vara skönt att skriva av sig lite. Ibland ska man inte tänka så mycket, utan bara köra. Just do it liksom ; ) Sedan kan det ju vara ganska kul att titta tillbaka på också.
Titus skulle ta och fixa lite skit i stan, men skulle ringa om ett tag.. vi får la ta och hyra en film eller nåt, för det här vädret är verkligen för tääääskigt.
sommaren är kort, det mesta regnar bort

------------------------------------------------

Hursomhelst.. ni som håller till på Gotland mellan den 23-29 juni får säga till i förväg så kan vi hooka upp : )
Vi håller till en bit utanför Visby, åt norr.. så det ska nog gå att koka ihop något.
Jag och C har ju för vana att virra bort oss vart vi än är, så det vore bra med någon som kan styra upp det där lite.. haha.



image20image21
Bara för att vi är så tuffa


Näe, nu ska jag ner i köket och laga lite tortellini, sooom vanligt.. you know it peeps!

/Kappe - din glasbit på stranden

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0