Underbart!

Spenderat senaste veckan på Malingsbo, så himla underbart att vara tillbaka där igen. Så jävla tråkigt att åka hem efter bara en vecka, men det blir lätt att man väljer det när man sitter där på våren med sommarplaneringen. Det är tyvärr lätt hänt att man glömmer bort den otroliga Malingsboatmosfären. Alla konfirmander var så sjukt sköna, önskar jag kunnat stanna längre än vad jag gjorde, men men..

Modeuttrycket nr 1 nuförtiden är ju "att komma bort från allting", men det är verkligen vad man gör när man åker till Malingsbo. Man åker ifrån tråkiga Sthlm där alltför få kompisar är hemma och lämnar datorn, teven och allt det där bakom sig, och kommer istället till en idyll där man ständigt är omgiven av en massa kärleksfulla människor. Det är nog svårt att förstå dealen med det här om man inte själv upplevt det.
Och för att förklara lite för er som inte vet, så är det stället jag konfirmerade mig på för 2 år sedan. Man kan sedan åka tillbaka 4 somrar efter sin konfirmation och vara en typ av fadder för det årets konfirmander. Jag har haft en otrolig tur som fick den här chansen.

------------------------------------------------

Fortfarande jävligt segt med mobilen.. för polisen ligger väl mobilstölder på ungefär samma prionivå som bortsprungna kor ute på vischan, så jag sätter VÄLDIGT litet hopp till att det ska hända nåt från den fronten. Får hoppas att den människa som kanske kan fixa det gör det..
Så jävla irriterande, om jag nu inte får tillbaka mobilen (vilket antagligen blir fallet), ska jag då fortsätta betala av den och samtidigt köpa en ny? Det blir ju bara en maaassa fiffel..

------------------------------------------------

Nu blir det segla några dagar, sedan hoppa av på Dalarö hos Christelle och chilla där några dagar för att sen ta sig upp til hjonmiddagen på M-bo. Sen får vi inte glömma sommarens sista anhalt, reggaefestivalen 9-11 augusti. Sjukt kul, men jag får fan ta och lyssna in mig på lite reggae tills dess ; )


Ciao!

/Kappe - hamnen för din eka

Kommentarer
Postat av: You gissa vem det är?

Du är ju jätte bög. Tråkiga stockholm, ÅK HÄRIFRÅN DÅ FANSKAP!

2007-08-12 @ 18:05:55
Postat av: Kappe

Haha, va bitter då calle, va det! :D

2007-08-12 @ 18:20:06
Postat av: anna

hittade din kommentar om malingsbo nar jag satt och sokte pa internet om det fortfarande existerar som konfirmations lager!jag var sjalv dar nar jag var 14 ar. 1994! jag bor i london och har en tio arig dotter och jag tankte att jag vill sa garna att hon far uppleva malingsbo karleken och naturen dar omkring. det kom som en otrolig raddning och en vandning i mitt liv som tonaring fran en dyster forort till stockholm.. om du har nan kontakt till malingsbo .. please kan du skicka den till mig!!



allt det basta



gott nytt ar



anna

2010-12-24 @ 17:58:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0