Mina sms-ord

Kände bara för att skriva lite mer avslappnat idag än vad jag gjort under den senaste tiden, så jag tittade igenom min ordlista på mobilen över alla ord jag lagt till under de 5 månader jag ägt den och spekulerade sedan fritt.

Backslick - min käre vän Titus tilltalsnamn. Även Staffan och Tutten används flitigt. Gillar att pika folk som kan ta skämt och därför benämns han efter frisyren.

Bajare - kommentar överflödig.

Befogande, världshistorien osv. - jadu... det säger väl ganska mycket om mig, mest att jag är en ganska nördig typ emellanåt.

Biceps, manlighet, gymma - jag gillar att iallafall försöka inpränta ett uns av manlighetskänsla i mig själv genom att använda mig av typiska han-ord.

Bjucka, fiffel, knuckel, jidder osv. - de orden som används allra mest och antagligen förknippas mest med mig som person. extremt användbara, fiffel kan t ex vara i princip vad som helst.

Comprendo, softilicous - detta skvallrar om min rädsla för att vara torr vilket gör att jag därför flummar till det lite onödigt mycket ibland.

Bortkommen, lokalsinne - säger också en del om mig; jag är allmänt lost av mig när det gäller att hitta.

Crackin, gangsta, dawg, hollra - ja, jag lyssnar på hiphop.

Facebook - hjälp, facebook tar över världen!!!

Djura, kötta - inställning har jag iallafall.. kämpa är en synonym till dessa två maffiga uttryck.

Fresh - ja alla vet väl vad fresh är. fresh är t ex att använda ett par nya jeans för första gången.

Frulle - frukost, jag tuppar av om jag lämnat hemmet utan att ha "smörjt kråset".

Funta - fundera (på). jag är ganska fundersam av mig och även ganska velig. Detta gör att jag funtar mycket.

Heroes - helt fast för denna serie!

Golonka - polsk svinstek, ett internskämt mellan mig och calle. lite onödigt att ta med här egentligen, men ville bara skryta lite med att jag lär vara en av de få i sverige som har lagt till detta ord i min mobil.

Hottentott - är egentligen ett afrikanskt folk men används snarare som ett utropsord, typ: "men din JÄVLA hottentott!"

Huvaligen - norrländska, betyder ungefär "usch och fy, någonting-kryper-i-min-nacke-feeling"

Kajko - dåligt, fel, kefft. vet inte riktigt vart det kommer ifrån, finskan kanske?

Kaosa - gillar att överdriva, därav detta ord. jag menar, jag lever ju inte ett SÅ jävla intressant liv så att allting kaosar hela tiden.

Läppstift - ja, vi två har en historia tillsammans.. säger inte mer än så.

Keffhet - egen böjning av kefft.

Kepsen - min kära, gröna Zoo Yorkkeps har följt mig överallt sedan maj i år fram tills nu när det plötsligt blev kallt som fan. hon har dock tendenser att hamna mer på andras huvuden än på mitt eget av någon outgrundlig anledning, men jag älskar henne ändå.

Zåft - används när en konversation dör ut. "soooffft."


Äh, nu måste jag tamefan ta och pallra mig mot sängen. Godnatt era muppar!

Kommentarer
Postat av: AMENVESST

Kan ju tillägga att jag kom med det eminenta stavningsalternativet till soft.

(Ett bra svar på denna kommentar torde vara zåft)

2007-12-22 @ 22:23:57
Postat av: Kappe

zåft..
(c, notera för övrigt att jag undvek purrefrid. kändes lite väl internt)

2007-12-23 @ 13:38:12
URL: http://kappishh.blogg.se
Postat av: arvid

haha horkepsen, undrar hur många huvuden den har suttit på sen du köpte den,
kommer mycket väl ihåg när jag råkat tappa bort den på URF nån kväll, sen när jag hade "breakat the news" för dig på morronen så gick vi och pissade, så låg den där vid stängslet, lite blöt av regn (möjligvis urin) men fortfarande förhållandevis hel

2007-12-23 @ 23:57:20
Postat av: Kappe

Jaadu.. hon har varit med om en del. Haha, ja där var jag RIKTIGT orolig ett tag. Sen blev jag så jävla lycklig när jag hittade henne att jag inte riktigt funderade på varför hon var blöt. Men hon och jag var ju återförenade och det var det viktiga.

2007-12-24 @ 00:21:04
URL: http://kappishh.blogg.se
Postat av: Jacob

Skönt inlägg! Ceep worki'n man!

Jacob

2007-12-29 @ 15:17:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0