har så många tankar om livet att jag förvånas över att jag faktiskt lyckas leva det.

tiden den rinner, livet försvinner
man förvånas över hur lite man hinner
och trots att nävarna knyts tills knogarna vitnar
tycks det omöjligt att passa ihop alla bitar
för vilket synsätt till livet du än talar för
kan det bytas ut nästa dag i en värld där inget handlar om raka rör
och när allt är temporärt i denna värld
hur ska man kunna hålla fast vid vem man är?

allt som oftast vet jag vem jag ser i spegeln
vill leva i presens men ändå följa spelets regler
gå rakryggad och stark, leva ett rättfärdigt liv...

... men samtidigt känna att jag är vid liv

för min misslyckade hinna i tid-filosofi
är inget annat än ren och skär idioti
blir alltför ofta paralyserad
börjar överanalysera...
... du vet när det känns som om du bär tankar för flera
man vill fånga vartenda svar
men hur många ska lämnas kvar

inget utrymme för spontanitet


leker med tanken
men vet att ett liv dedikerat åt andra
inte leder fram till en hederskrans

och som om det inte räcker med vardan
så har man läxor i staplar
man lär sig aldrig, nej varje vecka är det samma sak som händer min vän
använder mer tid till att planera min tid än att faktiskt använda den

börjar ärligt talat tröttna på att vandra runt med kniven mot strupen
men jag får väl vila mot jul...
... eller när livet är slut

vissa dagar skrattar man åt känslan, andra skriver man ner den
vissa går man rak i ryggen, andra viker man ner sig


men hela din person bygger på hur du beter dig
när fåglarna sjunger om din undergång

Kommentarer
Postat av: Anonym

Du skriver verkligen as grymt!
talar från hjärtat och fritt, med en mening som sätter färg på vardagen.
Tack som fan

2007-12-10 @ 23:06:58
Postat av: Kappe

Tack du anonyme läsare.. glädjer att du diggar det :)

2007-12-11 @ 16:23:32
URL: http://kappishh.blogg.se
Postat av: Fegon

Damn, jag tokgillar ju denhär, varför jhar jag inte fått veta om din blogg tidigare?

2007-12-12 @ 17:56:25
URL: http://fegon.blogg.se
Postat av: Body;

fan kasper!
Otroligt fint de du skrivit ju!
du har ju faktiskt något under skinnet. Inte ofta man upptäcker sådant..

2008-01-14 @ 20:09:31
Postat av: Kappe

tack så mycket :)
haha, jo.. bloggen funkar ibland lite som en motvikt mot mitt lite mer skämtsamma jag.

2008-01-20 @ 15:05:28
URL: http://kappishh.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0