God jävla jul på er! :)

Jaha.. jul var det ja.
Jodå, julstämningen har nått vårt hus också, även om jag för första gången inte är RIKTIGT lika taggad som vanligt. Visst, fortfarande lika mysigt och soft med atmosfären och allt det där, men ändå är det någonting som inte är riktigt på sin plats. Let me paint you a picture...

Familjen Englund satt en vanlig vardag i början av december och åt en alldeles vanlig vardagsmiddag. Det var en vanlig dag. Samma gamla skit, samma mat, samma läxor, samma "nämen var är julstämningen"-prat och allt det där. Vi kom obesökt in på julen och konstaterade som sagt även i år att julstämningen verkar komma senare i år än vad den "brukar" göra, och när vi ändå glidit in på ämnet passade pappa på att sticka in en kommentar.

Det är konstigt, när oväntade och snabba händelseförlopp äger rum är det alltid som om de sker i ultrarapid. Jag såg pappa långsamt öppna munnen, dra efter andan, och sedan med en sån där långsam, mörk röst säga:
"Meen vi booordee kaaanske dra neeeeeer påå julklaappaarna i ååååår"

Och plötsligt fick jag jävligt ont i hakan.
Hmmm...?

Jo, för jag tappade den så jävla hårt i bordet att det lät som en gonggong (eller inte, men ni fattar poängen), även om det var väldigt väntat. Jag menar, någon gång måste ju den punkten komma hos en människa, där man inser att man kanske inte borde få lika många julklappar som tidigare år. MEN ÄNDÅ!

Man förstår ju för allt i världen att det är naturligt, att det ska vara så, men det snacket ville jag fan inte höra direkt efter denna upplevelse. Ville bara skrika: "JAG VILL HA MINA JULKLAPPAR!" och springa ifrån bordet men istället intog jag ett vuxenjag och höll med i stil med: "ja, det vore väl lämpligt." VAFAN!

Egentligen borde man ju skriva om hur tacksam man är för att man vaknar med sin mobil som väckarklocka och inga bomber eller granater, för det är ju på det viset man är pk, politiskt korrekt. Men det känns så jävla trist på något sätt.
Kommer nog ha en rätt vanlig jul i år också och ha det galet skönt med mina nära och kära även om jag får färre julklappar än vanligt, men det går inte att komma ifrån att känslan av att snart vara vuxen flåsar en i nacken these days.

Jaja, dags att sova. Kärlek på er och hoppas trots allt gnäll att ni får en riktigt god jul!

/Kappe - din chilifrukt i mjölkpaketet

Kommentarer
Postat av: jenna

ja jag älskar den texten :) och hennes umbrella kommer jag nog aldrig tröttna på :)

2007-12-27 @ 21:18:38
URL: http://guccime.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0