Veckan efter påsk

Tjenis!

Så var man hemma igen då efter Chamonix-resan. Måste säga att det var en av familjens mest lyckade resor hittills; mycket sol, underbar skidåkning, trevligt boende, en massa kul människor osv.

Det där med både sommarvärme (nästan iaf) och skidåkning är en kombination som jag aldrig upplevt förut så det var helt otroligt skönt. Man är ju van att pälsa på sig ordentligt med kläder när man ska åka skidor, men nu kunde man glida omkring i tjocktröja. Var på vippen att åka i t-shirt, men kom på att det nog inte är så mysigt att ramla när man har massa bar hud.

Chamonix hade också en väldigt trevlig stad med en del affärer att kolla i och en del barer att gå till. Det blev inte så mycket afterski den här gången, men jag lovar att jag fan ska åka tillbaks dit med några kompisar någon gång och då jävlar! : )

Bussresan dit och hem var iofs lite långtråkig stundtals, det tog inte 24 timmar som jag trodde innan utan ungefär 30 timmar. Dom fällde och fifflade och knucklade med sätena innan natten så att det blev en ganska trång sovbuss, och det var ju inte direkt superbekvämt för mig som har som vana att kunna ligga och vända på mig åt alla håll och kanter. Men visst gick det väl an ändå, i slutändan var det ju definitivt värt det.

När vi väl var där så var det skidåkning fram tills eftermiddagen, chilla ett tag, ut på stan, middag och sen ut på stan igen för att tillslut däcka i sängen på kvällen (tänk "däckaförattmanärjättetrött" och inte "däckaförattmanärjättefull"). Sedan blev det en kväll då vi gick ut, jävligt soft klubb.. underbar musik framförallt : )

Vi träffade en skara sköna mänskor också.
David och Jacke, två chill bröder från Norrköping (eller Söderköping egentligen.. men vafan)
Klara och Lovisa, två glada systrar från Uppsala
Victor, en goooo göteborgare
Sedan var det ju tysken också.. kan inte säga att jag bekantade mig jättemycket med honom, men han är värd att nämna ändå. Alltid "solglajjer-bränd" i fejan och alltid med en cigg i mungipan och en öl i handen. Riktig festprisse.
Sedan var det väl några till att nämna, men äh.. dom är inte så viktiga så det orkar jag inte.

Vi hade också världens skönaste skidledare. Jag och resten av familjen och kusin Agge och moster Maria åkte tillsammans med två svenskar och några andra i en av de många skidskolegrupperna. Det fanns fem olika nivåer och vi åkte i fjärde gruppen så det var rätt lagom tufft. Enda tråkiga händelsen under resan var att Marias axel gick ur led redan första dagen.. okej om det hade varit en endagstur till romme men ganska surt nu när det var alperna i en vecka istället. (Och till er som undrar: jag lyckades mirakulöst nog hålla mig från att säga: SYND!  Jag menar visst, jag är bitter, men inte känslokall :P

Vi hade vääärldens skönaste "lärare", Olivier. Han var inte värlsbäst på engelska direkt (en sann fransman det där^^), men det kompenserade han genom att vara allmänt skön. T.ex. att han satt och rullade egna cigg i sittliften medan han snackade med farsan. Lite oväntat sådär, men rätt kul.
Han hade några mantran som han upprepade ett antal gånger (glöm inte den franska accenten när du säger det här för dig själv i huvudet för jag vet att du gör det):

"Sink about the vöörticöl mouvment" - Tänk på att böja på benen
"Remembah fäjsing daunhill wid your haffboddy" - Glöm inte att överkroppen ska hållas rakt neråt mot backen
"Pfff.. it's crääzi"- Pff.. det är galet/ Ja.. så är det/ Jag fyller den pinsamma tystnaden efter att vi har uttömt ett samtalsämne osv.

Engelska med fransk brytning är ganska så charmigt också förresten, hade jag varit brud hade jag fallit pladask för fransmän (no homo).

Lite pics från resan


image7
Inte så värst pigg efter uppstigning 04:45

image2
image3
Paradiset!

image4
Lagom trygg man blir när man ser den där skylten.                                                         

image5
Olivier, skönaste snubben.

image11
Glassiiiiiigt!

image12
En sista bild på ett gäng sköna lirare..

Okej nu vart det kanske lite många bilder, men what the hell..

Övrigt då?
Fredag idag, jävligt viktigt : )
Som vanligt så har jag även den här veckan skjutit upp mina läxor så det bara skriker om det (näe, skriker gör dom väl inte kanske då, men..) och det har resulterat i att jag haft lite ångest light över det. Det är också därför som jag skriver i bloggen först nu.
I helgen är inte supermycket planerat men en del blir väl av iaf.. vi får la se! (like they say in the fiskrensar-city on the westcoast)

Just nu väntar jag på att calle ska glida över.. länge sen man såg kisen, innan chamonix iallafall.
Hörsch!

Kappe - din hundskit på skosulan

Kommentarer
Postat av: Malin

Nu fick jah äntligen reda på lite om din resa, din lata fiskmås!
Du verkar haft det rätt trevligt iaf :)
puuuuuss på dä!

2007-04-21 @ 17:45:59
Postat av: Christelle

NIIIIILS ;D Nu ska vi skriva om förträffen tycker jag :D hihi ^^ (h)(h)

2007-04-22 @ 21:53:55
URL: http://christelle.blogg.se
Postat av: Kappishh

Haha, jadå Malin.. men kan berätta mer sen om det ju :)

Och ja, pillan ;), kalla mig lat men jag orkade inte skriva värsta uförligt om förträffen. Det får du ta på dig som uppdrag tills nästa gång du uppdaterar din blogg (vilket var några dagar sen ju);)

Puss på er!

2007-04-22 @ 22:19:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0