Tiden

Är det bara jag som känner hur tiden bara rinner mellan fingrarna?
Det kanske bara är jag, eller fel: det ÄR jag som är så sjukt karaktärssvag att jag inte klarar av att lägga band på mig själv.
Jag har haft flera veckor på mig med det här jävla samhälle/historia-arbetet och att jag jobbat så lite med det att jag nu satt mig själv i den här situationen är en gåta. Svaret är väl så att jag alltid haft väldigt lätt för mig i plugget och inte behövt anstränga mig särskilt ofta, och nu när det blir tufft så är det väldigt ovant.

Sedan har jag spanskaprov också, kan inte säga att jag orkar stressa upp mig så mycket över det just nu, men det kanske kommer.. vem vet.

På den sista tiden har jag bara betett mig så... fel. Hittar inget bättre ord för det, men det har bara blivit jävligt fel när jag skjutit upp grejer som sedan slagit tillbaka mot ansiktet med full kraft. När jag har kommit hem efter skolan/träning och haft flera timmar på mig att plugga ordentligt så har jag satt mig vid datorn och öppnat word-dokumentet...

...för att sedan logga in på playahead och msn. Sedan har jag suttit där ett bra tag, tills jag upptäcker att jag inte jobbat som jag faktiskt lovat mig själv. Då börjar jag få ångest över det, men det konstiga är att jag vägrar ta mig i kragen.. jag fortsätter, som i ren protest, med att inte göra något vettigt med min tid och det slutar med att jag knappt får något gjort den kvällen heller.
Det värsta är nästan inte att jag skjutit upp saker, utan snarare att jag inte gjort något vettigt av tiden utan istället haft sakerna som svarta moln hängandes över huvudet . Det har bara lett till att jag aldrig kunnat koppla av och göra annat.

Förstår att det här kanske inte är världens roligaste blogginlägg att läsa, men jag känner att det enda sättet att få mig själv att fatta är att pränta ner det. För jag har tagit mig i kragen ett flertal gånger med det här med att skjuta upp saker nu, men alltid fallit tillbaka igen i samma gamla rutiner.

Näe, nu är det fan dags att sluta gnälla så mycket, kavla upp ärmarna och sätta händerna i leran.

P.S. Derby imorgon, leder visserligen till att jag inte hinner plugga supermycket, men ska bli så otroligt underbart! Kommer bli sån stämning som gör att man verkligen känner att man lever, och det kan jag verkligen behöva just nu : )

image14


Kappe - din nattmacka i månskenet

Kommentarer
Postat av: "Pillan"

Nämen tjenare KÄÄXXET står du här och smular? :D
Jag har nu kirrat FETASTE blogginlägget om våran förträff! thihi, du måste läsa det!
Bytheway, förstår precis vad du menar med ditt inlägg, helt cp hur man lyckas slösa bort sin plugg tid så totalt! :O ^^
Loads of löööv (h)

2007-04-24 @ 19:52:13
URL: http://christelle.blogg.se
Postat av: Kappishh

Haha :D
FETT! ska läsa right away pillan! ;)
Jaa, verkligen..
Löööv! :)

2007-04-25 @ 00:45:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0